Motorblog is het initiatief van drie motorfans: Peter, Aart en Jasper. Benieuwd wie wij zijn?
Ik houd van sport en daar hoort de motorsport echt bij. Althans het motorrijden. Recreatief toeren is voor mij de manier van genieten van de motor. Ook al heb ik een buikschuiver zoals mijn vader het vroeger al noemde, hard rijden doe ik niet veel.
Op dit moment heb ik een Ducati 888. Voor de kenners heeft deze Duc geen uitleg nodig. Voor de anderen: Dit is een oude Ducati en de voorganger van de Ducati 916. Dit was de ‘dikke motor voor echt mannen’ uit mijn jeugd. Van deze motor kon ik alleen maar dromen aangezien hij 35.000 gulden kostte (voor het beeld: een mooie Honda CBR600 kostte 15.000 gulden.) Ik ben hier enorm blij mee en geniet van iedere kilometer. Met de titanium LeoVinci dempers en de supercomfortabele handvaten is het echt een genot om te rijden.
Mijn vorige motor: Senna-grijze Ducati 748S met de superopvallende oranje rode wielen is mijn trots. Noem het een vroege midlife crisis of late jeugdpassie: ik heb gelukkig wederom een motor en rijd er natuurlijk veel te weinig op. De weinige tijd komt met name door mijn werk als adviseur voor Verbouwkosten.com en mijn andere hobbies wielrennen en hardlopen.
Toen Aart en ik gingen praten over samen een motor website starten om onze passie te delen , hoefde ik maar 1 seconde na te denken: ‘Natuurlijk!’.
Voordat ik me verlies in verhalen over het vake stilvallen langs de snelweg op mijn eerste Ducati 600SSC of de oprokende banden van mijn Monster 900 met open carbon dempers, lijkt het me voldoende over mij.
Mooi leven is voor mij vrijheid.
Gewoon: Opstaan – ontbijt – Een rondje rijden – Hem eens flink wassen (en stiekem bewonderen) – hem daarna (wederom in het zicht) laten drogen – weer naar bed etc etc. Dit kan ik wel een paar weken volhouden 😉
Ik discrimineer geen enkel merk. Jawa vind ik cool, op een Yamaha Virago en Moto Guzzi California reedt ik vroeger heerlijke rondjes in de buurt en ik had veel posters van motoren aan de muur hangen: de Harley Davidson Fatboy, de Honda NR750, uiteraard de Ducati 916 en Kawasaki ZX-9R. Leuk feitje: ik kon en kan best goed tekenen en heb heel wat motoren op school getekend.
In het dagelijks leven help ik mensen met een fijner en duurzamer huis te krijgen.
Ik wil jou verwelkomen op onze website met alle informatie over motorrijden en de fun ervan. Hopelijk vind je hem tof en geniet je er met volle teugen van je (toekomstige) ritten!
Als klein jongetje had ik altijd posters op mijn kamer van racemotoren. Met name Yamaha en Kawasaki waren mijn gedroomde merken. Met name de Kawasaki Ninja heeft altijd mijn speciale aandacht en liefde gehad. Toen ik uiteindelijk 18 jaar werd ging ik toch eerst voor mijn autorijbewijs en door studie en het al jong beginnen als ondernemer kwam het nooit van het motorrijbewijs. Totdat mijn partner toch steeds mij hoorde mompelen dat ik motorrijden toch wel heel gaaf zou vinden. Bij elke motor die voorbij rijdt kijk ik deze toch altijd een beetje te jaloers na, zo bleek!
Op mijn 28e verjaardag werd ik verrast door een proeflesje bij een motorrijschool in de buurt! Het is natuurlijk niet zo raar dat ik bij dat eerste lesje meteen verkocht was. Ik ging elke week met veel plezier lessen en een paar maanden later was het rijbewijs binnen.
Nu ging de pret pas echt beginnen!
De Kawasaki Ninja bleef trekken en ik zocht overal naar een mooi exemplaar. Uiteindelijk in Friesland vond ik een puntgave 3 jaar oude zwarte Ninja ZX-10R. Op een regenachtige zaterdag met de auto erheen. Proefritje door het vlakke land en helemaal verliefd! In een 2 uur lange hoosbui kwam ik kletsnat weer thuis, maar met een grote glimlach.
De Ninja rij ik veel naar werk in Amsterdam. Daar werk ik aan concepten zoals https://www.haardgoud.nl, https://www.biano.nl en https://www.jurkjes.nl.
Toen ik met Peter onze motorpassie deelde en nadacht over de wondere en mooie wereld van motoren kwam bij beide van ons het ondernemerschap en de motivatie om leuke nieuwe dingen te doen naar boven. Daar is Motorblog.nl geboren!
Op een opgevoerde scooter in mijn middelbare school periode na, heb ik nooit veel met motoren gehad in mijn jeugd. Het enthousiasme en de passie kwam pas echt naar voren toen mijn huisgenoot in de lente van 2020 zijn motorrijbewijs had gehaald en zijn eerste motor had gekocht. Vanaf dat moment begon het te kriebelen: ik besloot een week later mijn rijbewijs ook te halen. Een paar maanden later stond ik in oktober met mijn A-rijbewijs bij de dealer en besloot een Suzuki GSXR-750 uit 2010 te kopen.
Naast rijden vind ik het ook enorm interessant om zoveel mogelijk betrokken zijn bij het onderhoud en aanpassen van mijn motor. Het liefst doe ik dat laatste ook zelf: kleine cosmetische onderdelen zoals de LED-achterlampen, wheelstriping en hendels installeer ik zelf. Het onderhoud laat ik doen door een bekende in zijn garage, prachtig om mee te kijken hoe het onderhoud van de motor in zijn werk gaat.
Wat betreft de toekomst lijkt het met geweldig om een motor van elk type in mijn garage te hebben staan: van supersport tot enduro. Tot die tijd geniet ik enorm van de (snelle) ritten op mijn Suzuki GSXR-750.
Naast Motorblog ben ik actief als Product Manager bij Kompas Publishing en heb ik een platform met alles over abonnementen.
Met veel plezier gaan we al onze ervaringen met je delen. We gaan je informatief helpen met handige shoptips en achtergronden en leuke weetjes rondom motorrijden. Heb je tips of ben jij een gepassioneerd schrijver en motorfan? Laat het ons vooral weten, want samen maken we het allemaal nog veel leuker en beter!